Gerinctréning

Leírás

A GERINCTRÉNINGgel a mozgás oldalról tudjuk célzottan és hatékonyan támogatni testünk központi tartópillérét.
Mit is takar a gerinctorna/gerinctréning kifejezés? Miért érdemes rendszeresen gyakorolni?
A gerinctorna olyan komplex mozgásforma, ami jócskán túlmutat egy, az egészségmegőrzésre irányuló edzéstípuson. Az egész testre és ezen keresztül a lélekre is hat, rendszeresen gyakorolva életünk számos területén pozitív változást hozhat, jelentősen javítva életminőségünket.
A gerinctorna megerősíti a gerinc stabilitásáért felelős izomzatot, segít megtartani illetve helyreállítani a gerinc mobilitását. Ennek megfelelően elsősorban a törzs izmainak fejlesztését, erősítését és nyújtását foglalja magában, különös tekintettel a gerinc melletti mély hátizmokra, amelyek más, hagyományos aerobikos, funkcionális vagy egyéb edzéseken kevesebb figyelmet kapnak. A megfelelően összeállított gyakorlatok azonban nem csak a hát és has izmait, hanem a csípő, a váll, a karok és a láb izmait, így a teljes testet edzik.
A rendszeres gerincedzés hatásai:
Erősebbé, kitartóbbá és mozgékonyabbá tesz
Enyhítheti vagy akár megszüntetheti a helytelen életmódból és mozgásminták használatából adódó nyak,-váll,- hát,- derékfájást és
Segít visszaállítani a test izom-egyensúlyi állapotát
Javítja az izomtónust
Formálja az alakot
Javítja a testtartást, a mozgáskoordinációt,
Növeli a testtudatot
A test szinte újjászületik
Életkortól, edzettségi állapottól, testsúlytól függetlenül mindenkinek ajánlott ez a típusú edzés